Ποτά αναπλήρωσης ενέργειας – πληθαίνουν οι φωνές για τον περιορισμό τους

Dieser Artikel ist auch als Audiodatei verfügbar
Αυτό το άρθρο είναι διαθέσιμο και σε αρχείο μουσικής

Mit dem Mountainbike halsbrecherisch einen Berg runterheizen. Mit dem Skateboard spektakuläre Sprünge vollführen. Und dann einen Energydrink. So funktioniert die Werbung der Getränkehersteller, mit der sie den Verkauf des Getränks in immer neue Höhen treiben. Doch Wissenschaftler warnen, dass die Zaubertränke für die jungen Leute ziemlich gefährlich werden.

Κατεβαίνουν στο ποδήλατο με ιλιγγιώδη ταχύτητα ένα βουνό. Κάνουν απίστευτα άλματα με το skateboard. Και στη συνέχεια καταναλώνουν ένα ενεργειακό ποτό. Έτσι λειτουργεί η διαφήμιση των παραγωγών τέτοιων ποτών και έτσι αυξάνονται όλο και περισσότερο οι πωλήσεις αυτών των ποτών. Όμως οι επιστήμονες προειδοποιούν, πως τα μαγικά αυτά ποτά ελλοχεύουν κινδύνους για τους νεαρούς.

World Health Organization: Adverse health effects of energy drinks
Παγκόσμιος οργανισμός υγείας: Επιβλαβείς επιδράσεις στην υγεία από ενεργειακά ποτά

Mehrere Forschungseinrichtungen haben die gesundheitsschädlichen Wirkungen nachgewiesen, wie kürzlich erst die renommierte Mayo-Klinik in den USA: Eine große Dose (480 Milliliter) schnell getrunken, steigert den Blutfluss erheblich und lässt den Adrenalinspiegel kräftig steigen. Das erhöhe das Risiko für Herz-Kreislauf-Erkrankungen. Die Verbraucherorganisation Foodwatch warnt, dass Energydrinks mit Herzrhythmusstörungen, Krampfanfällen und Nierenversagen in Verbindung gebracht werden – insbesondere wenn sie von jungen Menschen in großen Mengen konsumiert werden, wobei bei körperlicher Anstrengung, sprich Sport, die Risiken noch einmal deutlich steigen sollen.

Πολλά ερευνητικά κέντρα έχουν αποδείξει τις επιβλαβείς επιδράσεις τους, όπως πρόσφατα η φημισμένη κλινική Mayo στις ΗΠΑ: Αν κανείς πιει γρήγορα μία μεγάλη δόση (480ml), η κυκλοφορία του αίματος και η αδρεναλίνη αυξάνονται σημαντικά. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο για αρρώστιες του κυκλοφορικού συστήματος. Η καταναλωτική οργάνωση Foodwatch προειδοποιεί πως τα ενεργειακά ποτά σχετίζονται με καρδιακές αρρυθμίες, κράμπες και αστοχίες του νεφρού – ειδικά όταν καταναλώνονται από νεαρούς ανθρώπους σε μεγάλες ποσότητες και ακόμη χειρότερα όταν συνδυάζονται με σωματική κόπωση, όπως ο αθλητισμός.

Mayo Clinic study: Increased heart disease risk by energy drinks
Μελέτη της κλινικής Mayo: Αυξημένος κίνδυνος καρδιακής ασθένειας από τα ενεργειακά ποτά

Die Gesellschaft der Europäischen Kinderkardiologen berichtete schon im vorigen Jahr von einer steigenden Zahl von Patienten, die nach dem übermäßigen Konsum von Energydrinks ins Krankenhaus eingeliefert werden. Einer Studie der Europäischen Behörde für Lebensmittelsicherheit (EFSA) zufolge trinken zwei Drittel aller Jugendlichen zwischen elf und 17 Jahren gewohnheitsmäßig Energydrinks. Ein Viertel davon leert in der Regel in einer Session den Inhalt von drei oder mehr Dosen.

Η ένωση των Ευρωπαίων παιδικών καρδιολόγων έκανε πέρσι λόγο για έναν αυξανόμενο αριθμό νοσηλευόμενων, οι οποίοι εισήχθησαν στο νοσοκομείο από υπερβολική δόση ενεργειακών ποτών. Σύμφωνα με μία μελέτη της ευρωπαϊκής υπηρεσίας για την ασφάλεια τροφίμων (EFSA), δύο στους τρεις νέους μεταξύ 11 και 17 ετών πίνουν κατ‘ εξακολούθηση ενεργειακά ποτά. Το ένα τέταρτο εξ αυτών καταναλώνει συνήθως κατά τη διάρκεια μίας προπόνησης το περιεχόμενο τριών ή και παραπάνω δόσεων.

Society of Cardiology: Heart Problems caused by energy drinks
Ένωση καρδιολόγων: Καρδιακά προβλήματα από την κατανάλωση ενεργειακών ποτών

Auch die Weltgesundheitsorganisation warnt vor Gesundheitsgefahren und dem „aggressiven Marketing“, das sich insbesondere an männliche Jugendliche richte. Lettland hat nach Litauen als zweites EU-Land nun Konsequenzen gezogen und den Verkauf von Energydrinks an Minderjährige untersagt. Doch die Bundesregierung will davon nichts wissen. Stattdessen soll im Herbst eine mit rund 100 000 Euro Steuergeld finanzierte Aufklärungskampagne starten.

Ακόμη και ο παγκόσμιος οργανισμός υγείας προειδοποεί για τους κινδύνους για την υγεία και το „επιθετικό μάρκετινγκ“, το οποίο απευθύνεται κυρίως σε νεαρούς άνδρες. Η Λετονία έγινε η δεύτερη χώρα μετά τη Λιθουανία, που απαγόρευσε την πώληση ενεργειακών ποτών σε ανήλικους. Η γερμανική κυβέρνηση ωστόσο δε θέλει ούτε να ακούσει για κάτι τέτοιο. Αντ‘ αυτού σκοπεύει να ξεκινήσει μια καμπάνια για να αντικρούσει αυτές τις κατηγορίες, χρησιμοποιώντας περίπου 100.000 ευρώ από τα χρήματα των φορολογουμένων.

Deutscher Bundestag: Aufklärungskampagne über Energy Drinks
Γερμανικό κοινοβούλιο: Εκστρατεία για έναντι των κατηγοριών για τα ενεργειακά ποτά

Quelle

Advertisements

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s